tena / baños / tambo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van robby handgraaf - WaarBenJij.nu tena / baños / tambo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van robby handgraaf - WaarBenJij.nu

tena / baños / tambo

Door: robby

Blijf op de hoogte en volg robby

10 Maart 2008 | Ecuador, Quito

hey beste allemaal

hier weer ff een berichie, nu uit tambo een heel klein pitoresk dorpje in de bergen bij inca pirca.
een zoals de naam het zegt een overblijfsel uit het inca tydperk.

maar eerst 5-3-2008
uit baños vertrokken voor een busreis van 5 uur via puyo (zijn we een paar dagen geleden met de mountenbike heen gereden)naar tena.
alles liep zoals de laatste tyd op rolletjes.
daar aan gekomen naar mn hotstel brisa del mar gelopen.
gelijk in gechecked en direct twee israeli s ontmoet(ido 22 en misca 22) bij de bali.
we raakten aan de praat en besloten gezamelijk een rafttour te doen.
maar bij rasta sasca was er ook een canyoning toer mogelijk.(dit is van een waterval abseilen)
zo gezegd zo gedaan.
dit moest natuurlijk onder het genot van een aantal cayperinas ge4rd worden he. haha
eindelijk kon ik weer ff normaal naar de wc want ik ben een aantal dagen aan de scheit geweest.
daarna gezamelijk ff wezen eten in tena.
er was verder niet veel te doen, dus om 23.30 te bed en 6-3-2008 om 7.30 op.
bij sasca aangekomen had hij niet zo goed nieuws,want het had te hard geregend dus dr kon niet geraft worden.
maar we konden wel canyoning.
geen probleem dus.
alle equipments bij elkaar gezocht en rijden maar.
tena is het begin van de jungel dus we hadden nog wat voor de boeg.
zo n uur aant rijden geweest en toen klimmen de bergen cq jungel in.
twee uur aant klimmen geweest in de hitte van het woud.
toen bij een kleine snelstromende rivier aangekomen.
hier de eerste abseil in een diep uit gesleten stenen rivier prachtig.
wat hebben we genoten van het cayoning en de geweldige natuur.
wat kan het toch mooi zijn zeg.
van rotsen afgesprongen in het heldere rivierwater.
in totaal zo n 7 watervallen afgegaan.
veel foto s weer gemaakt.
maar het uploaden van de foto s duurt zo n tyd dat ik dit niet op mn pagina zet.
dit doe ik wel als ik dr tyd voor heb en het ziet er naar uit dat dit in nederland word.
na een dus geweldige dag vermoeid weer in ut hotel beland, maar met een prachtige ervaring rijker.
s avonds uit eten en heerlijk vis besteld.
halverwege nog een bord besteld want het as zoooo goed heerlijk.
de twee amerikaanse die we daar ontmoeten.
keken hun ogen uit wat deze kleine vis liefhebber verorberde. haha
nog ff wat gedronken weer erg rustig,dus op tyd naar bed 23.30
7-3-2008 weer om 7.30 op en reddy for some action.
gelukkig had het niet zo geregend dat het water niet zo hoog stond.
reddy for rafting dus.
na weer een uur rijden de raft te water en en afzakken maar.
eerst wat rapid 2tjes toen een aantal rapid 3tjes (dit geeft de moeilijkheids graad aan)
toen kon het betere werk beginnen want het moet natuurlijk wel een uitdaging zijn.
rapids 4 in het vooruitzicht en we waren dr helemaal klaar voor.
wat een geweld dat water zeg.(heerlijk)
een aantal rapids 4 gedaan en ik was klaar voor rapids 5.
alleen de gidse waren nog nooit met een groep er af gegaan.
en wilde dit dus ook niet doen.
uiteraard was ik erg teleurgesteld want dit was juist de uitdaging en dit konden wij vast doen.
maar zij besloten anders.
we haalde dus de boot uit het water en gingen over de rotsen verder tot we de rapid 5 gepasseerd waren.
toen weer te water.
uiteindelijk is het een geweldige dag geweest.
moe maar zeer voldaan naar het hotel brisa del mar.(en verbrand)
in het dorp aangekomen was het nationale vrouwendag.
wat een feest,we herkende ons dorp niet meer terug!!!
s avonds weer heerlijk gegeten bij het zelfde restaurant.
en toen op maken voor de avond.
een en al feest in t dorp,heerlijk salsa gedanst(k begin al een pro te worden)
en k was niet meer te houden.haha
tot in de laate uurtje gedanst en mn spaans weer goed opgehaal.
om 4.30 te bed en on 6.00 weer op want no time to waste he.
terug naar baños voor een avond en dan door.9-3-2008 6.00uur op en 7.00 weg gereden naar cuenca via ambato en riobamba.
halverwege met een equadoriaan gesproken en besloten om wat eerder uit te stappen.
in tambo is dat dus geworden.
morgen ga ik naar de inca pica lopen de bergen in.
ik ben benieuwd

marcel en pauline hou alles heel en have fun.
verder iedereen de groetjes uit equador
het land waar ik maar niet uit kan komen zo mooi is het.

greetz xx robby

  • 10 Maart 2008 - 08:15

    Ted Warmerdam:

    rob vindt het geweldig wat je doet
    ik wou dat ik nog jong was
    nog heel veel plezier
    groetjes ted

  • 10 Maart 2008 - 10:26

    Hans + Sonja:

    Hoi Rob,

    Even een berichtje uit de harde werkelijkheid.Je linker achter- band van je bus is lek.Kan ik nog voor je ergens naar toe bellen om hem te laten repareren.

    Het ga je goed en je verhalen te hebben gelezen lukt dat tot nu ook uitstekend.Geniet ervan.


  • 10 Maart 2008 - 10:53

    Wij Aan Zee:

    hai rob.
    je bent precies 2 weken onderwegen wat ,n belevenissen. heerlijk om te lezen en niet alleen wij.leuk hoor dat je de tijd neemt daarvoor.gelukkig dt je darmen weer in orde zijn.
    dansen en eten oke heen je snelle contacten daar heerlijk in gedachte bij jou.
    liefs mam en pap xx

  • 10 Maart 2008 - 13:55

    Kelly:

    *zucht*
    Ik ben f*cking jaloers!!!!!!!!

    Toch maar de groetjes.... xxx Kel

  • 11 Maart 2008 - 11:07

    Ludy:

    Hé avontuurlijke neef...Wat 'n verhaal weer.
    Genieten voor jou, maar wij genieten met je mee.
    Ik vertelde Bep van de foto's op je Hyves en Fred gelijk ook 'n Hyvespagina aangemaakt. Geweldig hè !! Natuurlijk waren zij ook nieuwsgierig naar je foto's van de hond en Ana....
    Héél veel mooie weken nog daar !!!

  • 11 Maart 2008 - 22:28

    Rob Van Eerden:

    Hee robbie!!!!
    In 1 woord `super` wat je allemaal weer meemaakt.
    Ben de 10e ook weer terug gekomen alleen jou verhalen zijn een stuk rijker aan ervaringen dan die van mij moet ik zeggen. Nou man ik wens je nog veel meer te gekke dagen toe en hou ons op de hoogte want ik zit met een lach je verhalen te lezen. laterzzzz iebor

  • 13 Maart 2008 - 16:45

    Johnny:

    Hee Robbie maatje van me . wat een geweldige verhalen weer man je hebt al een tijdje niets gehoord van me maar dat komt omdat deze jongen zich niet aangemeld had op jou pagina,en dus dacht: die Handgraaf laat ook niks horen hij zal t wel erg naar zn zin hebben . Maar niets was minder waar Ben blij voor je dat t allemaal lekker bevalt daarzo .Trouwens leuk verhaal van je vriend DE HOND .Geniet maar lekker pik want hier mis je toch niet veel .Trouwens mn zus is gisternacht bevallen van een zoon .. maar ik stop ermee kijk uit naar je volgende bericht nou veel plezier en wij spreken elkaar laterrrsss

    mzl je maatje
    John

  • 15 Maart 2008 - 10:19

    Els:

    hee rob!! wat een leuk verhalen!
    goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! ben best een beetje jalours op je..
    lekker blijven genieten daar, ben erg benieuwd naar de foto's en snel weer wat schrijven he!
    kuss els

  • 15 Maart 2008 - 15:50

    Barbara:

    he lekker ding!
    Wat ontzettend leuk dat je al je verhalen met ons wilt delen! Ben wel erg benieuwd naar je foto's, maar je vertelt 't zo levendig dat ik je verhalen ook wel een beetje voor me kan zien.
    Dikke kus XXXX (wanneer ben je eigenlijk weer in 't land?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

robby

bolivia here i come

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 17558

Voorgaande reizen:

25 Februari 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: