van la paz naar uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu van la paz naar uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu

van la paz naar uyuni

Door: robby

Blijf op de hoogte en volg robby

19 Oktober 2008 | Bolivia, Uyuni

hey allemaal

een teken van leven uit uyuni

maar eerst mn trip van la paz
eerst moest ik nog ff een regenpak kopen en een multi-mes.
tydens mn onder handeling voor een mes,stond er een klein meisje van ongeveer 2 jaar aan mn kuiten te voelen.
ik aai dr lachend over haar bolletje,haar moeder keek al verwonderd dat haar dochter dat deed.
de onderhandelingen waren net klaar en ik stond te betalen,greep dat meisje mn beide kuiten weer en hield dr hoofd er tegen aan.
dit was echt grappig haha
ff later geslaagd voor een regenpak,ik was dus klaar voor mn doorreis.
toen nog ff staan praten met mn "oude vrienden"die in de zelfde straat als mn kleermaker wonen.
die waren verrast mij weer te zien,erg leuk dus.
toen nog ff in de stad wezen kijken,en mn doorreis geregeld.
terug in mn appartement kwam ik er achter dat mn foto camera verdwenen was.
er bleek dus een mes in mn broekzak gezet te zijn.
en gewoon niks van gemerkt he!!!
maar goed mn spullen gepakt en naar het busstation gelopen.
daar nog ff staan babbelen met de nederlandse kistina van de eerste dag.
toen door naar oruro om daar de trein naar uyuni te nemen.
om 23.00 aangekomen en direct in hotel avenida ingechecked.
heerlijk geslapen en om 8.00 er weer uit om uyuni te verkennen.
het hotel uit en de hoek om,en ik vraag aan een groepje of ze net terug zijn van hen tour.
toen bleek dat ze net een tour van drie dagen wilde boeken en nog twee personen nodig hadden om hen voertuig vol te krijgen.
dus ik kwam op het juiste moment(zoals vaak)aan lopen.
alleen de tour begon 1uur later.
dus dat werd ff racen.
het groepje was Ben(eng) aislinn(schot)francesca(eng)en daniel(aus)
ok 1uur later stond ik helemaal gepakt en bezakt klaar voor de tour.
vervolgens duurde het nog anderhalf uur voordat de chaffeur er was.
ze hadden niet genoeg jeeps om iedereen te vervoeren.
ok vertrokken en de wegen zijn niet zo als bij ons kan ik je vertellen.
eerst bij (cementerio de trennes)
treinen begraafplaats wezen kijken.
toen door riching de zout vlaktes
wat een slijtage-slag voor deze voertuigen.
de groep bleek zo gek als een deur,heerlijk.
verschrikkelijk gelachen met zn allen.
wat een ongelovelijke verschillende landschappen,prachtig.de ene keer super ruig kwa gebergte,de andere keer weer met mos begroeide rotsen of valeien.
toen kwamen op de zoutvlaktes aan,zo iets heb je nog nooit gezien.
zover als je kunt kijken is het vlak en wit,prachtig.
vervolgens heel grappige foto s gemaakt.
toen naar een berg op de zoutvlakte,dit leek net een eiland.
en deze stond vol met reuzen kaktussen,wederom mooie foto s gemaakt.(met een tydelijk geleende camera van francesca)
heel veel wind daar en toen achter de rotsen warm gegeten.
onze chaffeur(ilario)zn vrouw en zoontje daniel zorgden voor de versnaperingen.
door naar onze overnachting en daar aangekomen bleek er niet genoeg slaap plaatsen.
wij dus weer door gereden ongeveer 2 uur en gelukkig na drie adressen gevraagd te hebben.
ZE HADDEN PLEK yeeaaahhh.
het was ondertussen 00.30,nog ff wat gekaart en votka gedronken toen naar bed.
om 4uur weer op om naar de geizers en warm waterpools te gaan.
de geizers bevonden zich op 5000meter
veel mensen hadden last van hoogte ziekte,ik gelukkig niet.
zodat ik dus ook geweldig heb genoten van de geizers.
later door naar de warme pools.
wat een prachtige ervaring is dat zeg.
32 graden water dat constant aan het stomen is.
natuurlijk direct het water in.
daarna in een gekke bui het water uit en richting het dampende meer gelopen.
sjeesus wat was dat koud,maar toch ff een snelle duik genomen.
natuurlijk samen met ben uit engeland.
verder gereden naar ons nieuwe onder komen.
weer heerlijk gegeten en een gezellige avond.
toen vroegen ze ofik nog een paar dagen met ze mee reis,omdat het zo goed klikt.
dat leek me een goed plan.
dus zo gezegd zo gedaan.

dus dat is het weer voor ff

xx robby

• 19 Oktober 2008 - 20:35

Fredenbep:

blij weer wat van je te horen balen van je camera stonden er veel foto,s op.wat ,n avonturen weer voel je je weer helemaal goed?
    veel plezier met je nieuwe reisgenoten bij ons alles oke groetjes en ,n knuffel van ons uit wij aan zee xxx pap en mam

• 19 Oktober 2008 - 21:09

Marion En Fred:

Ha die Rob,
    Zegt er 1 wat over mijn verhalen.....Nou jij kan er ook wat van zeg!
    Leuk om te lezen hoor alleen niet leuk dat je je camera kwijt bent, echt balen is dat, hoop dat je de meeste fotoos die je al had gemaakt op PC hebt gezet???? Je hebt in ieder geval een "gek" reisgezelschap gevonden -voor even-, is wel gezellig met zijn allen lijkt me.Té gék die geisers hé, wij dachten ff af te koelen maar dat is er niet bij met die warmte.Je zit wel giga hoog daar, mazzel dat je er geen last van hebt want valt niet mee als je zo weinig lucht krijgt, weet nu een beetje hoe dat voelt.Je maakt en ziet weer veel mooie en leuke dingen daar krijg gelijk zin om ook weer een reis te plannen.....
    Nou Rob succes, en pas op dat ze niet "je slip stelen" zonder dat je het merkt.....Groeten Marion en Fred

• 19 Oktober 2008 - 21:18

Buurman John:

waar blijven de foto's rob ??

• 20 Oktober 2008 - 05:11

Stefan:

Ik snap het best van dat meisje.
    Zelfs ik was onder de indruk van die enorme kuiten van je.Ze zijn groter dan mijn bovenbenen...

• 20 Oktober 2008 - 07:52

Drè En Truus:

Ja Rob, ze had natuurlijk nog nooit zulke mooie witte kuiten gezien!! Zeker balen van je foto toestel zeg , kan je wel weer een nieuwe kopen?? ik hoop van wel want foto`s zijn toch zeer belangrijk. Nu je hebt het zo te lezen wel druk met alles vergeet niet dat je vakantie hebt hoor!!Ha Ha! Nu lekker genieten en we lezen weer van je, liefs Truus en Drè.

• 20 Oktober 2008 - 09:43

Ron En Marianne:

We genieten weer van de leuke verhalen, helemaal als een klein meisje aan je kuiten staat te voelen, hahaha. Robby, geniet van je volgende tripjes. Ron en Marianne.

• 20 Oktober 2008 - 10:22

Sannie:

Errug leuk om je verhalen te lezen!!! Balen van je camera zeg....

Heel veel reis plezier nog!!
    Greetzzz.

• 20 Oktober 2008 - 17:17

Ellen:

Oh wat gaat het kriebelen als ik dit allemaal lees. Ja die zoutvlaktes en natuurlijke warmtebronnen zullen wel echt te gek zijn! Hopen dat je nog wat foto's krijgt na afloop, van je reisgezelschap. En anders blijven gelukkig de mooie herinneringen!

• 20 Oktober 2008 - 19:13

Isabelle:

oohwww te gek je verhalen, wat is het mooi he daar!!! heeft dat kleine meisje je niet beroofd??

heel veel plezier!!

• 20 Oktober 2008 - 21:26

Anja:

Hee Robby,wat een herkenbare verhalen,hoop je veel foto's van die zoutvlakte's hebt gemaakt want die zijn fantastisch,ken ze dus van Belle.
    Leuk je zo te volgen,veel plezier nog!:-)
    gr,Anja
    (moeder van Isabelle)

• 21 Oktober 2008 - 21:51

Mariska:

Hai Rob!
    Zie nu voor het eerst je site, mam heeft me er even op geattendeerd..
    Wat een verhalen man!
    Ik blijf je volgen, doe voorzichtig he!
    x Mariska

• 22 Oktober 2008 - 11:08

Piet En Astrid:

hay Rob, we zijn zojuist teruggekeerd uit noordwest India was fantastisch, vooral het Himalaya gebied, en natuurlijk ook aan de schijterei, dus je bent niet de enige. geweldig om je verhalen te kunnen lezen.

• 22 Oktober 2008 - 14:00

Ans:

Dag Rob, wat maak jij ontzettend veel mee zeg, goed dat je alles op papier zet want dat is onmogelijk om te onthouden. Ook zo bijzonder dat er steeds wel weer iemand op je pad komt om mee te reizen, is natuurlijk ook veel gezelliger en je onderneemt ook meer. Zo zie je ook wel weer het verschil in cultuur, in die landen laat je het onschuldige kind de vuile was opknappen, helaas. Lieve Rob, geniet nog maar veel van al die ervaringen.
    Kus Ans

• 24 Oktober 2008 - 13:43

Lotje:

Het lijkt in derdaad wel dat dat meisje je beroofd heeft?... maar ja,
    Nou lachen hoor je verhaal!! hou je haaks daar!!

xx lot

• 24 Oktober 2008 - 14:28

Je Zus:

Hee lieverd,
    Heb vanochtend pap en mam gesproken, waren helemaal opgelucht je via skype gesproken te hebben.
    Zojuist even al je verslagen gelezen, m'n computer lag er even uit, dus kon niets ontvangen (lezen) of verzenden. Maar gaat nu weer goed. Fijn dat je het zo leuk hebt. Kids hebben Halloween vandaag, Melle als poes, Marten als graaf Dracula, Max als een of ander monster.....kan ik je eigenlijk ook op een of andere manier foto's sturen??
    Nou lieverd, o, 'k heb overigens ook een nieuwe hulp, echt een lieverdje, ze komt uit Bolivia maar uit Santa Cruz, kom je daar ook nog? Kus, van je zus xxx