solar de uyuni/sucre/camargo/en nu in tarija - Reisverslag uit Tarija, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu solar de uyuni/sucre/camargo/en nu in tarija - Reisverslag uit Tarija, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu

solar de uyuni/sucre/camargo/en nu in tarija

Door: robby

Blijf op de hoogte en volg robby

25 Oktober 2008 | Bolivia, Tarija

hey allemaal

kep zo veel gedaan en mee gemaakt,
dat ik weinig tyd had om te schrijven.
via oururu naar uyuni de zout vlaktes.
snachts om 24.00 aan gekomen,snel een hotel gevonden.
smorgens om 8.30 op om wat fruit en drinken te halen.
toen kwam ik dus een groepje tegen
waar ik dus een dag of wat mee op route geweest ben.
wat was dat geweldig gezellig zeg.
dit klikte van het begin tot het eind.
eerst dus naar het treinstel cq locomotief begraafplaats.
daar staan een berg oude teinen en stoomlocomotieven ,die hebben duizenden klinknagels.
leuk om te zien en om op te klimmen natuurlijk.
weer veel foto s gemaakt.
ik kon francesca(engeland) dr kleine camera lenen.
de rest van het groepje bestond uit:
ben (engeland) daniel (australie) en
aislinn (noord ierland)
toen door met onze drie daagse reis,
door de hoge droge en woeste bergen.
deze waren regelmatig rond de 4 a 5 duizendmeter hoog.
waardoor vele mensen hoogteziekte kregen,gelukkig bleef dit mij bespaard.
wederom de remedie er tegen is coca bladeren kauwen.
de zoutvlakte het is net een groot meer,waarvan je het eind niet kan zien.
wat een apparte wereld is dat wauwww
spierwit zo ver als je kunt zien,weer grappige foto s gemaakt.
en prachtige zons ondergang.
daarna werd het verschrikkelijk koud in de nacht.
wel appart om mee te maken deze temperatuurs verschillen.
overdag zo n 25 en snachts rond nul.
toen met zn allen kaarten en votka-cola drinken.
maar op deze hoogtes kun je niet veel hebben kwamen we snel achter haha.
smorgens weer vroeg op zonder klagen natuurlijk (4.30 pfff).
we moesten vroeg bij de geizers zijn.
want dan is het nog koud en dan werken ze het best.
een prachtig natuur verschijnsel hoor.
na een klein uurtje door gereist naar
de aqua-termales(heetwater bronnen)
ondanks de kou natuurlijk te water.
na een tydje iedereen zo ver gekregen,dat ze ook te water gingen.
daar hadden ze geen spijt van,want wat was dat heerlijk.
toen nog wat met mos en klei lopen klooien(zeer goed voor je huid maar dan ook voor elk deeltje,k ben 10 jaar jonger geworden haha)
toen met ben nog ff een duik in het meer gemaakt.
sjeesus wat was dat koud,want dr lag ijs op het meer brrrr
daarna weer ff op warmen en toen afdrogen.
de dames hadden blijkbaar niet zo vaak een blotereet gezien daar ze lachend een snelle foto geschoten hadden.
toen snel ff wat gegeten.
en onze chaffeur met zn vrouw en kind
hadden alweeeeeer een heerlijke maaltyd voor ons klaar gemaakt.
weer een flink aantal uur de 4weeldrive in en naar onze slaap plaats.
savonds weer gezellig en tevreden te bed.
smorgens rijden,en om ongeveer 9uur later te arriveren in uyuni.
wat een geweldige en onvergetelijke trip was dit.
onder het genot van een borrel en pitza de avond af gesloten.
het was zo n tegek gezelschap bij elkaar, dat ze het wel leuk vonden als ik met ze naar sucre zou gaan.
eigenlijk had ik iets andere plannen,maar dit kon ik niet afslaan.
sucre is een stad met zoveel prachtige gebouwen kerken en cathedralen.
ook vele markten waar je heerlijk kunt eten en rond neuzen.
hier een nieuwe camera gekocht.
wat is dit land goedkoop zeg,voor 3,5 euri slaapje ergens,en voor een euri eetje savonds ergens.
tis gewoon moeilijk om je geld op te maken.
helaas is aislinn ziek een tweetal dagen.
we verzorgen haar goed met kiwi s water, brood en anti-schijtpillen.
gelukkig knapt ze op.
na een paar heerlijke dagen samen,
besluit ik naar het zuiden te reizen.
ook ben en daniel besluiten door te reizen maar naar lapaz!
ik bleef nog een nacht in sucre gezamelijk met francesca en aislinn.
afscheid nemen is nooit leuk,maar we besluiten elkaar nog es op te zoeken.
misschien wel in colombia in februari.(als ik vrij kan krijgen)
ok zij ook door naar het noorden la paz.
en ik naar het zuiden,een klein dorpje genaamd camargo.
weer een prachtige rit langs afgronden ravijnen bergtoppen en dalen.
van woestenij naar tropisch.
camargo een dorpje tussen de rode en stijlerotsen.
echt zo n cowboy-sene van butch cassidy en sundance kid zoals ze dat hier zeggen.
maar in een ochtend alles wel gezien en door gereisd naar tarija,ongeveer 5uur verder.
hier nu alweer mn tweede dag.
er is hier ondanks het een grote stad is niet heel veel excursies.
waarschijnlijk morgen richting tupiza.
waar ik ga paard rijden op advies van fran en aislinn.

nou dat was het weer ff voor nu.
bedankt voor jullie leuke reacies
en tegek dat er steeds meer mensen mee lezen.

ik vermaak me dus nog steeds kostelijk en drink en eet weer alles.

ps het had idd een bak geweest als ik bestolen was door een twee jarige.
maar mn broek is met een mes open gesneden of ik ben blijven hangen,zonder het te voelen.

greetz uit het ongeveer 30 graden tarija

xx robby




















  • 25 Oktober 2008 - 17:30

    R Van E:

    Ga zo door, hulde!!!!!

  • 25 Oktober 2008 - 22:54

    Marion En Fred:

    Hé "ouwe" Wereldreiziger,
    Dat was me het ommetje wel weer ff zeg. Aan je verhalen te zien vermaak je jezelf weer opperbest en leuk dat je zo'n groep tegenkomt waar het zo goed mee klikt, uiteindelijk hebben jullie allemaal dezelfde interesses: avontuur en vrijheid?! Lekker temperatuurtje trouwens daar, begint hier in ons kouwe kikkerlandje al wat kouder te worden, je mist niks.Je bent alweer aardig tijdje onderweg, tot wanneer ben je daar eigenlijk? Vermaak je nog ff in dat mooie Zuid-Amerika dan krijgen wij weer mooie verhalen van je te horen....Groeten van de Dunnetjes uit de Velserbroekse polder.

  • 26 Oktober 2008 - 11:35

    Ellen:

    Hi Robbyman!

    oh wat klinkt het allemaal weer goed joh!Hier is de herfst echt ingezet, het regent pijpenstelen, de wintertijd is ingegaan en het openhaardje brandt! Wel gezellig huiselijk! Kaasjes en glaasje rode wijn erbij en Kim en ik genieten ook met volle teugen! Alhoewel ook hier t afscheid nadert, nog één weekje en dan vlieg ook ik naar de zon! Zo langzamerhand maar is wat dingen gaan verzamelen en vooral afronden (werk enzo). Ik wens je in ieder geval nog ff een toptijd toe en spreek je snel!
    XXX LL

  • 26 Oktober 2008 - 12:44

    Wij Aan Zee:

    nou rob we zijn weer helemaal op de hoogte leuk hoor.
    alles goed hier we kijken uit naar je volgende verhaal.
    pap en mam xx

  • 26 Oktober 2008 - 13:04

    John:

    Lekker hoor pik 30 graden hier aleen maar regen en kou je mist dus vrij weinig! te gek man dat je t zo naar je zin hebt mzl laters

  • 26 Oktober 2008 - 14:53

    Dre En Truus:

    Ja ja, Rob je maak zo weer heel wat mee hè!! Wat leuk als je zo een groep tegen komt zeg heerlijk en hardstikke gezellig. Leuk dat je ook weer foto`s kan maken en Rob kan je geen eet gelegheidjes hier mee naar toe nemen lijkt me hier ook te gek voor die prijs!! Het regent hier de hele dag al echt zo`n pyama dag niets doen en de hout kachel aan, Nu vermaak je heerlijk hoor, liefs van ons, Drè en Truus xx

  • 27 Oktober 2008 - 10:25

    Suus En Joost:

    Nu dus wel kunnen lezen op mijn werk.... Wat een verhalen weer man. Zijn steeds meer benieuwd naar al je foto's. Genietse! Dikke x

  • 27 Oktober 2008 - 19:16

    Shar:

    Heey rob,wow wat een te gekke ervaringen allemaal,lijkt me kickuh die zoutvlakte,zoals je het beschrijft...te gek man.Leuk zo een beetje over de schouder mee te kijken terwijl je daar bent.Zie het wel voor me,klooote van je camera,maar goed het is maar materiaal zeggen we dan maar,mag de pret niet drukken!Snel verder met je toppie reis,klinkt zooo wonderfull allemaal!!Tot volgende keer,dikke x

  • 27 Oktober 2008 - 20:35

    Ans:

    Dag Rob, wat een verhalen zeg. Die grote witte vlakte en alles wat je meemaakt. Zoveel indrukken, volgens mij kun jij straks niet meer in dat overvolle Nederland wonen. Volgens mij zit jij daar met al die vrijheid helemaal op je plek.
    Goede reis verder en dikke kus, Ans

  • 28 Oktober 2008 - 16:19

    Roland:

    Ja robbie voor mij is het geen vakantie.. ben hier " bijna" alleen maar aan het werk 6 dagen in de week en soms 7. er is dus weinig tijd en als ik tijd heb moet het nog waaien ook.. tijdens Omar (de orkaan) waaide het goed, maar toen mocht ik de straat/strand niet op!

    We keep in touch!
    Greetings terug vanaf Sint Maarten.
    Ciao Amigo.

  • 30 Oktober 2008 - 08:16

    Ka:

    Wat heb je toch ook een vréselijk leven hè jij!! ;-) Ziet er goed uit joh.. En zeker leuk om te lezen ook zo. Ben benieuwd hoe het paardrijden was, ik lees je verhalen hier wel (wat een uitvinding he)
    Geniet! X

  • 06 November 2008 - 04:39

    Paul En Charlotte:

    Heeey ouwe grobbe kuiken!!nee hoor vriend!!!hoest?? ga je nog lekker daar in bolivia!!? Hier in Singapore prima te doen, leuke lampies en indrukwekkende gebouwen. Paul heeft gelukkig een nieuwe vriend, mario, lachen (lees verhaal maar).We vermakens ons in ieder geval prima. Vanavond in the Plane naar New Zealand. Tot laters en have fun, gr vanuit hier mzzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Tarija

robby

bolivia here i come

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 17544

Voorgaande reizen:

25 Februari 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: