tupiza/potosi - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu tupiza/potosi - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu

tupiza/potosi

Door: robby

Blijf op de hoogte en volg robby

01 November 2008 | Bolivia, Potosí

hey allemaal

nou na mn nachtbus van uit tarija naar tupiza.
om 5 uur aangekomen,en ff twee uurtjes gelegen.
maar het kriebelde weer om uit bed te gaan.
dus het dorp bekeken en geprobeerd om een horsebackridetour te boeken.
dat viel niet mee omdat de meeste mensen maar een dag willen.
de eerste dag dus relaxed.
de volgende dag mn tour gaboekt voor twee dagen,met een iranees.
nassy fesharaki is 60 jaar hij is een schrijver.
hij doet research naar het wel en wee van sundancekid en butch cassidy in bolivia.
hij is vroeger piloot in iran geweest.
maar is gevlucht naar canada ,omdat hij andere iedeeen had.
een echte rebel prachtig.
wat een verhalen heeft deze man te vertellen.
wij dus met zn drieen nassy de gids en ik.
onze gids was een binkie van 12 jaar
die geweldig kon paardrijden.
vrij rustig begonnen omdat het toch twee dagen met je reet in het zadel.
wonderbaarlijk ging het vrij goed met
galoperen en de zadelpijn.
heerlijk los gegaan deze eerste dag.
wat een prachtige landschappen rode/bruine/gele bergen.
helaas had nassy een zeer pijnlijke ass.
weer prachtige foto s gemaakt (later te bekijken ivm slechte verbinding).
s nachts bij een familie geslapen,die tevens een heerlijke maaltyd voor ons gemaakt hadden.
smorgens lekker uitgeslapen.
de vrouw des huizes bakte vers brood
in hen buitenoven.
na weer een heerlijk ontbeit,verder met onze tour.
gelukkig ging het met nassy wat beter.
na weer op prachtige locaties te zijn beland,de tour om een uur of 6 beeindigd.
heerlijk in de stad wezen eten.
nog een dag in het dorp relaxed en door gereist naar potosi.
daar om 5uur smorgens aangekomen,en direct een tour naar een mijn.
ongelovelijk dat deze mensen in zulke omstandigheden kunnen werken.
het is op grote hoogte natuulijk(4000meter)
kleine lange gangen met veel stof en zeer warm.
wat een slechte omstandigheden.
voor 80euro per maand met minimaal 10uur per dag ongelovelijk.
verder vermaak ik me opperbest.
met mn mede reisgenoten uit vele wereld delen.

greetz robby

• 01 November 2008 - 19:44

Shar:

Jeetje wat te gek gaaf allemaal man!Zo leuk om te lezen!Wel ff heftig denk die mensen werken in die barre omstandigheden,wat zijn we dan ontzettend rijk.Nou,geniet lekker man...tot volgende keer!

• 01 November 2008 - 20:58

Sas En John:

Robby wat een heerlijke verhalen weer, geweldig om te lezen! Je mist hier niks hoor, regen en storm en best wel koud :-)
    In de buurt is ook alles nog in orde hoor!
    Veel reisplezier nog en tot snel,

Groetjes de buurtjes

• 02 November 2008 - 10:01

Naomi:

Robby!! Nou je vermaakt je prima zo te lezen. Ben best jaloers!...Krijg helemaal kriebels, wil OOK! ;) Geniet er van, zal vast lukken.

• 02 November 2008 - 11:35

Drè En Truus:

Jeetje Rob wat zullen die meiden jaloers op je zijn als ze van mij te horen krijgen van die prachtige dagen op het paard met die mooie natuur!! Joh wat zal jij genieten heerlijk gewoon!! Hoe je goed en liefs van ons Drè en Truus xx

• 02 November 2008 - 14:36

R Van E:

Jaja het gaat weer heerlijk op z´n handgraafs zo te lezen, leuke ervaringen! vooral te gek dat je zoveel mensen leert kennen...nou dude, enjoy!!

• 02 November 2008 - 17:43

Fred En Marion:

Zo cowboy Robbie,

Gaat allemaal goed zo te lezen met je, ik begrijp dat je al eerder paard hebt gereden? Want zo'n tocht te paard is echt niet makkelijk en een ramp voor je achterwerk....Zal wel té gekke rit geweest zijn, gaaf hoor, je maakt er een mooie reis van. Is leuk om mee te lezen wat je meemaakt, en ja, de omstandigheden daar zullen inderdaad heel wat slechter zijn, om te werken, dan bij ons, dat is niet te vergelijken natuurlijk en helemaal in een mijn, lijkt me vreselijk om daar te werken. Rob vermaak je nog ff en wij lezen het weer de volgende x, Groeten van Marion en Fred

• 03 November 2008 - 09:39

Je Zus:

Hee lieverd,

Fijn weer iets van je te lezen.
    Zullen Melle en Marten leuk vinden om te horen, Oom Rob te paard.
    M'n boliviaanse hulp is helaas alweer weg (snik-was top!) maar had een vriendinnetje uit Paraguay, ook een goede hoor! Ga je daar ook nog naar toe?
    Hier is de schoolvakantie weer over, fijn gehad, maar de routine is ook weer heerlijk. Had ik al verteld dat ze een Architect-week hebben gedaan, zo leuk, door Vani georganiseerd met Solange een vriending uit Madrid. Ze hebben ze zoveel inzicht gegeven in plattegronden van steden, weten nu meteen waar Marbella ligt op de wereldkaart, Spanje, Engeland, Nederland natuurlijk. Vanalles hebben ze opgemeten in hun eigen school, zelfs parkeerplaatsen. Als je die foto's ziet je lacht je rot allemaal van die mini-architectjes compleet met helm. Ze hebben ook op de grond een stad nagebouwd met hotels, school, wegen en zebrapaden. Allemaal Knutsel- en plakwerk.
    Als ik ze ging halen, (na 3 uurtjes) waren ze helemaal bekaf van de inspanning. Dus daarna lekker trampolinespringen of naar het strand.
    Het is nu maandag, dus ga snel aan m'n kantoorwerk, daar heb ik vorige week alleen de hoognodige dingen voor kunnen doen.
    Kus van je zus, x
    PS: Neem je dit keer nou eens een leuke schoonzus voor me mee?!

• 03 November 2008 - 18:24

Ben (collega):

Hoi Rob, wat een gave reis die je weer aan het maken bent.
    Hopelijk maak je nog hele leuke dingen mee en kan je het ook nog vastleggen met je nieuwe camera. Houd het gezond en nog heel veel plezier en we kijken al weer uit naar je volgende reisverslag. Groetjes Ben en Ronald