een prachtig verhaal - Reisverslag uit Pisco, Peru van robby handgraaf - WaarBenJij.nu een prachtig verhaal - Reisverslag uit Pisco, Peru van robby handgraaf - WaarBenJij.nu

een prachtig verhaal

Door: robby

Blijf op de hoogte en volg robby

20 Maart 2008 | Peru, Pisco

hey beste allemaal

de 16nde dus uit zumba vertrokken om richting peru te gaan.
na drie uur over schitterende half weg gespoelde wegen gereden te hebben.
en onder weg wederom prachtige uitzichten.
in la balsa(de grens)aangekomen,dit zou volgens de verhalen een lastige klus worden.
er zou veel geld betaald moeten worden,dus ik had me goed voorbereid.
maar niets bleek minderwaar,want ik ben nog nooit zo gemakkelijk en snel dr doorheen gekomen.
toen in 2uur naar san ignatio en tydens de reis een erg leuke japanse(kiwa) ontmoet,ze verkoopt zelf gemaakte arm banden(en je raad het al jaja)
dit is trouwens een dorpje om nog es te bezoeken,een goede reden he haha.
na haar gedag gezegd te hebben,door naar jean in 1uur.
jean vind ik niks heel grau,en veel armoede.
dat blijft toch moeilijk om te zien alhoewel ze toch hardstikke gelukig zijn hier.(zeer vriendelijk lachend)
enfin door naar bagua grande 1,5uur een uiteindelijk de laatste chachapoyas(ja dat klop john haha)
in chachapoyas is zoveel te doen dat ik hier cker volgend jaar terug kom!!
maar ik kwam natuulijk om fortalesa kuelap te zien.
het was ondertussen al 23.00 dus ingechecked in slapen.
om 6.00 op om zo vroeg mogelijk,bij kuelap aan te komen.
alleen blijkt dat drie prachtige uren rijden naar het eind van de wereld.
kuelap is een fort dat is gebouwd door de inca s en later de chapoyas,deze vesting is zo n 625 meter lang.
het is ongelovelijk dat dit nog niet zo bekend is,want het is werkelijk geweldig.
tydens het boeken van mn tour,twee hollanders uit enschede ontmoet(wouter en britta)
daar terplaatse veel foto s en filmpjes gemaakt,die we dus mooi uit kunnen wisselen,anders sta ik dr zelf weinig op natuurlijk(logische he).
het is ter plaatse adembenemend,en we komen een open hutje tegen(wat palen en een strooiedakje)
dus ik zeg nog voor de grap hier slaap ik vannacht.
aangezien ik altyd meer bezichtigingstyd nodig heb dan een ander,had ik al besloten niet mee terug te gaan om 3 uur.
zij de groep van 8 personen gingen weg,en ik bleef alleen achter.
het is ongelovelijk dat hier maar zo n 30 personen per dag komen.
na dus geprobeerd te hebben om om het fort heen te lopen.
bleek dat de beveiliging naar huis gegaan was.
zo dat ik het fort zo weer ongezien in kon.
t was nu 19.00uur
ik zag mn kan dus schoon en heb dus inderdaad in het hutje in de buitenluht overnacht.
het was wel koud want het is toch zo n 3000 meter hoog en alleen een dak.
dus ik heb genoten van alle dieren geluiden de heldere sterenhemel en natuurlijk de maan.
wat een onvergetelijke ervaring,die ik niet snel zal vergeten.
om 5.30 op om de zon er op te zien komen.
maar helaas het was bewolkt,maar de sluimerwolken maakte er een begraafplaats scene van haha.
wederom prachtige foto s.
om 7.00uur vertrokken want ik wilde nog een andere excursie doen.
maar dr was niemand meer te bekennen en ik heb dus 4uur gelopen voor dat ik een lift kreeg van uit het eind van de wereld haha.
tja soms zit het mee .....
om 15.00uur aangekomen mn nieuwe hotel in chachapoyas.
toch maar besloten om direct naar lima te reizen.
dit is een bus reis van zo n 22uur.
om 18.00uur in gestapt na op de markt ff warm gegeten te hebben,en wat voeren drinken voor de reis.
om 18.30 uit eindelijk in lima beland.
ik besloot gelijkdoor te reizen naar pisco waar ik om 23.30 ben aan gekomen.
hier blijf ik wel ff hangen.

nou dat was het weer voor ff.

greetz xx robby

p.s. ik veel te weinig tyd hier
dus ik moet helaas volgend jaar weer terug maar dan iets langer haha

• 20 Maart 2008 - 08:43

Ludy:

Hé Zuid-Amerika-specialist...je kan wel een reisbureau beginnen, zoveel weet je ervan. Je zoekt het avontuur ook wel op zeg...met eenzaam slapen boven op een berg onder een stooien dakje...poeh poeh...ik doe het je niet na.
    Leuke verslagen Rob, ik geniet ervan !!
    Groetjes vanuit het Santpoortse...

• 20 Maart 2008 - 09:15

Fred En Bep:

wat,n leuk verhaal weer we genieten meemet je verhalen spannend hoor wat jij allemaal beleeft.
    pas goed op je zelf he rob.
    knuffel mam en pap

• 20 Maart 2008 - 09:39

Suus & Joost:

Hey gekke ouwe Robby ;)

Onwijs mooie verhalen heb je weer zeg!! Ben nu al benieuwd naar de uitgebreide versie met foto's... Joost heeft aankomend weekend zijn wedstrijd, jammer dat je er deze x niet bij kan geniet, geniet dus maar dubbel en dwars daar!

Dikke zoen!

• 20 Maart 2008 - 20:24

Evert En Marion:

Hoi Rob, het is elke keer weer genieten van je verhaal. jij beleeft nog eens wat kerel. het is heerlijk om je verhalen te lezen en ik bewaar ze ook. we gaan er nu even tussen uit naar Egypte om even lekker niks te doen en een beetje te snorkelen en genieten van 30 graden.dat is even wat anders dan die smerige regen hier. ik hoop weer wat van je te lezen als we terug zijn. geniet er van en tot een volgende keer.

groetjes van ons

• 21 Maart 2008 - 00:24

Marion Van Geldorp:

Hoi Rob, wat een avontuur, jij maakt wat mee! Hoorde via je vader van dit weblog omdat ik er zelf 1 gemaakt had voor onze vakantie naar de westkust van USA,we gaan 5 weken met z'n tweeën door het westen reizen met een auto en 2 x een binnenlandse vlucht. Maar wat jij doet is helemaal te gek! Hoe doe je dat met je werk, zo lang weg, wat heb jij voor een baas? Dat dat zomaar kan iedere x weer. Je hebt helemaal gelijk dat je het zo doet. Nou geniet er maar van( dat doe je, daar twijfel ik niet aan). Wel héél vervelend dat je volgend jaar terug moet....'t is niet anders. Kijk uit en wacht op je volgende berichten.
    Groeten Marion

• 23 Maart 2008 - 14:34

John V E:

Robbie wat een verhalen allemaal zeg wij krijgen al helemaal zin om naar zuid amerika te gaan. zijn erg benieuwd naar al je fotos en filmpjes en ook zeker je verhalen natuurlijk.
    geniet er nog maar lekker van ouwe avonturier en tot horens
    mzzllzz
    groeten van John en Naomi

• 23 Maart 2008 - 19:22

Marcel:

Geweldig je verhaal wederom te lezen. Wat maak je toch een mooie dingen mee. Maar volgens mij val ik met die opmerking in herhaling als ik zo een paar reacties van andere vrienden en familieleden lees. Ter info, vandaag sneeuw in NL. Niet veel ca. 2 cm, maar de menig sneeuwpop hebben we kunnen maken. Spreek je later. Groeten.

• 23 Maart 2008 - 22:55

Je Zus:

Hee lieve Rob,
    Sorry even niets van me laten horen,
    maar kids hebben vakantie (2 weken).
    We zijn een paar dagen naar Portugal geweest, kennissen vanuit Marbella, wonen daar nu 2 jaar en hadden al 'ns gevraagd of we langs kwamen.
    Was ontzettend leuk, met de auto, luxe appartement, wel veel wind.
    Zijn 's zondags met hun boot en alle kids in life-vests natuurlijk, naar een eilandje bij Faro gevaren, zeer ingewikkelde route, alleen Portugezen komen daar....dachten ze....zitten we daar in het enige restaurant op het eiland al een uur (heerlijke vis hebben ze ook in Portugal), zegt Mick opeens tegen me, wijzend naar een tafel verderop: "Dat lijkt Jeroen wel!?". Ik kijk en denk:"Dat is 'm ook". Dus ik loop op "m af en hij valt bijna van z'n stoel.....Hij zegt:"Dat kan niet...hier komen alleen Portugezen"! Dus gezellig even bij zitten kletsen, maar hij was helemaal van slag, kon het niet geloven.
    Ik had alleen de indruk dat hij 't idee had dat ik 'm opgezocht had, en dat was natuurlijk niet zo...sterker nog ik weet dat hij in Portugal woont, maar ik heb niet een seconde gedacht dat 'k 'm tegen zou komen. Barry, z'n vriendin, die ken jij toch ook, was alleen niet zo blij geloof ik, beetje onzin, maar ja, kan ik niets aan doen. Die kennissen van ons hadden het gevoel in een aflevering van Memories/Spoorloos terecht gekomen te zijn. Jacq, die vriendin van ons had die week nog met Jeroen bij de kapper gezeten, ze wist dat 'n nederlander was, blijkt z'n kroeg ook nog 500m van hun huis te zitten. Wat een giller, he?
    Nou genoeg over dit. Lang verhaal maar wel komisch toch??
    Ik heb heerlijk alles bijgelezen inmiddels wat je hebt meegemaakt, fijn dat je het zo te gek hebt. Pap en mam waren ontzettend blij met je pakketje, superlief van je.
    Dikke kus van je zus, xxx

• 24 Maart 2008 - 11:01

Laura:

weerleuke verhalen, veel plezier in Pisco!

• 24 Maart 2008 - 14:34

Sieg En Ron&de Kids:

Ha die Rob
    We hebben via Ron en Mar de link van je reis verhaal gekregen wat een geweldige verhalen allemaal!
    Wat zal je onwijs gave dingen zien en tegenkomen helemaal geweldig.
    Geniet maar lekker daar en ik hoop ook van het mooie weer want hier sneeuwt het.... Groetjes van Ron en Sieg