copacabana / ilas del sol / lapaz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu copacabana / ilas del sol / lapaz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van robby handgraaf - WaarBenJij.nu

copacabana / ilas del sol / lapaz

Door: robby

Blijf op de hoogte en volg robby

05 April 2008 | Bolivia, Sucre

hallo allemaal

mn laatste uurtjes zijn in gegaan ik zit nu op t vliegveld van lapaz, voor mn terug reis.

maaaar ik heb nog wel wat te vertellen hoor.
aangekomen in copacabana in peru na mn machu picchu avontuur.
direct een boot genomen naar het mooie ilas del sol,gelegen aan het hoogste meer ter wereld.
dit was wel te merken,want ik moest om mn slaaplocatie te bereiken.
een berg beklimmen van zo n 300 meter.
want mn uitgekozen hotel lag boven op een berg.
dus ik moest wel een paar keer aan ut zuurstof.(gelukkig weet ik waar ik het halen kan haha)
met een prachtig uitzicht op twee kanten van het eiland.
met een zwitserse aan de praat geraakt,die had ik al in cusco ontmoet.
samen heerlijk gegeten bij een restaurantje met een geweldig uitzicht over het lago titicaca.
in het donker was het erg moeilijk om de weg naar mn hotel te vinden(alle lataarnpalen waren uit haha)
s morgens een wandeling begonnen naar het noorden van het eiland,daar was het alleen maar een dorre boel.
maar afzakkend naar het zuiden over de andere kant van het eiland.
kwam ik weer geweldig mooie plekjes en lagonas tegen.
na zo n 8 uur gelopen te hebben,naar mn hotel om mn spullen te pakken en door te reizen naar lapaz in bolivia.
de grens passage was weeer een makkie.
in copacabana aan gekomen weer heerlijk aan de vis gegeten,zo als zo vele malen deze vacantie.
na een bus reis van zo n 6 uur in lapaz aan gekomen.
in de bus met een engels meisje gebabbeld en gezammelijk een taxi naar hotel el solario genomen.
voor 3,5 euro voor een overnachting.
wat is alles goed koop hier zeg.
de volgende dag op zoek naar een kleermaker,want ik wil een op maat gemaakt pak aan laten meten.
na vele omzwervingen door de stad,eindelijk 1 gevonden.
maar eerst moet ik ergens anders stof gaan halen.
zo gezegd zo gedaan en besloten om twee pakken te laten maken,want het is zooo goedkoop.
het is een wit en een zwart met streep geworden.
toen al mn maten gemeten bij jose.
en na 6 uur terug om het eerste pas werk te doen,geweldig.
over 3 dagen zijn ze klaar.
de volgende dag vroeg op om de deathroad te gaan rijden.
nou deze naam heeft ie niet voor niks!!!
heerlijk in de slipstream van de gids de berg af gerost.
en wat een regen onderweg,maar dat mocht de pret niet drukken(en dat deed het ook niet)
onderweg een aantal weg versperringen en road blocks waar we over heen moesten klimmen.
wat een heerlijk intensieve dag,met na het fietsen een heerlijke duik in een zwembad op wederom een prachtige locatie.
toen lekker eten en 3,5 uur in de bus om terug te komen.
de volgende dag weer ff kijken hoe jose vorderd met mn pakken.
s avonds een canadeese in mn hotel ontmoet en besloten om met haar broer en nog een vriend lekker te gaan eten in een vegetarische restaurant.
heerlijk gegeten en gebabbeld.
smorgens in de stad op een hoge en prachtige plek aan t jogaen geweest heerlijk ff relaxen en strechen.
zij vertrokken s avonds.
de volgende dagen een beetje siteseen in de stad.
toen mn pak op gehaald en nog veel meer mensen blij gemaakt met mn info over pakken.
nu op het vliegveld om terug te gaan.

dus tot gauw xx robby


  • 05 April 2008 - 11:53

    Truus En Dre:

    hallo Rob wat zal je weer lekker in je eigen bedje slapen straks, fijne reis terug en weer welkom thuis hoor, liefs Dre en Truus.

  • 05 April 2008 - 16:16

    Siep:

    Hai hai. Ben erg benieuwd hoe die pakken je staan. Heb je eigenlijk nog nooit in een pak gezien.... Goede reis terug en ik heb genoten van al je verhalen. Nu de foto's nog..
    Dikke kus

  • 05 April 2008 - 21:47

    Ludy:

    Wat een loopvermogen en oriëntatiegevoel heb jij zeg !! Nooit verdwaald en altijd weer op de goede plek aangekomen. Petje af !! Enig idee hoeveel kilometers je gelopen hebt?
    Verwacht je wel op Fred zijn verjaardag in je nieuwe pakkie te zien hoor !!
    Veilige terugreis, bedankt voor je reisverslag en tot ziens.
    Groetjes uit Santpoort.

  • 05 April 2008 - 22:41

    Marion Van Geldorp:

    Hoi Wereldreiziger,

    Wat een geweldige reis heb je (bijna) achter de rug...weer naar huis nu, dat zal weer ff wennen zijn. Eerlijk gezegd ben ik ook wel een beetje benieuwd hoe jij er in een pak uitziet.
    Ik wens je een hele goede reis toe en wacht op je volgende reisverslag, ( die zal er ongetwijfelt komen).Tot horens of ziens en de groeten uit een regenachtig en koud Velserbroek van Marion.

  • 06 April 2008 - 07:48

    Barbara:

    Ik sluit me toch wel een beetje aan bij de andere reacties over je pak hoor. Heb jou volgens mij ook nooit in een pak gezien, dus ben wel benieuwd hoe dat je staat haha! Vond 't super om je verhalen een beetje te volgen, nu weer op naar 't koude kikkerlandje.
    Dikke kus

  • 06 April 2008 - 08:53

    Fredenbep:

    leuk rob al die reactie,s van al je kennissen en familie.
    welkom thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

robby

bolivia here i come

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 17561

Voorgaande reizen:

25 Februari 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: