whowww wat een locatie - Reisverslag uit Puno, Peru van robby handgraaf - WaarBenJij.nu whowww wat een locatie - Reisverslag uit Puno, Peru van robby handgraaf - WaarBenJij.nu

whowww wat een locatie

Door: robby

Blijf op de hoogte en volg robby

29 Maart 2008 | Peru, Puno

hay allemaal

nou weer veel gedaan in een korte tyd.
dat moet wel want de tyd begint te dringen,en ik wil nog zoveel doen.

mn geld is gelukt gelukkig.
das toch wel een prbleem als je zoveel hebt,en dr niet bij kan. (haha)
vanuit cusco met de bus naar olantaytambo
en met een taxi via urumbaba naar santa maria,daar laat aangekomen 23.00uur.
en zeer vriendelijk binnen gehaald door de locale schone.
in mn hostal een schot (david) ontmoet.
we slapen in de zelfde dormid.
ff ouwehoeren over ut leven en dan pitten ,want onze bus vertrekt om 4.30 naar santa theresa.
daar aangekomen ff ontbeten en onze wandeltocht van 4 uur naar aqua calientes,waar we overnachten.
een bruisend dorpje,dat direct onder de macchu pitchu ligt.
onderweg een argentijns stel ontmoet.
met zn 4ren een hostal gezocht en gevonden ,hostal john.
direct onze tickets geregeld nadat we een jank gesproken hadden.
die heeft ons gelijk wat waardevolle tips gegeven,waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
de eerste bus zou om 5.00 uur vertrekken.
heerlijk gegeten op de markt.
en toen nog ff gepoold.
en om 24.00 te bed.
4.30 weer uit de veren om de macchu pichu te bestijgen.
dave kon erg slecht zn bed uitkomen en is dus tot 8.30 blijven liggen.
geen probleem dan alleen omhoog.
op de site aangekomen,direct naar de huayanu pichu gegaan,want daar heb je een overzicht over de macchu pichu.
tenminste als dr geen wolken zijn!!
om 6.30 voor het hek wachten om als 8ste om 7.00 omhoog te gaan.
eerst relaxed omhoog lopen,maar toen werd ik voorbij gesneld door een 27 jarige canadees.
dit kon ik natuurlijk niet op me laten zitten,want dr kan dr maar een als eerste boven aankomen.
na een zware stryd(haha)kwam ik naar een half uurtje als eerste boven.(flink zwetend)
prachtig uitzicht had ik verwacht,maar we zaten dik in de wolken.
toen 2,5uur gezeten voor het weer op klaarde.
we werden hevig verwend door het uitzicht wat we toen kregen,wat een genot zeg.
ben nog veel aant rond lopen en klimmen geweest,daar boven.
toen ik om 11.00 weer fluitend naar beneden liep kwam ik dave tegen.
hij was net aangekomen.
kep de heledag nog op de macchu pichu site rond gelopen.
en naar diverse gidsen en verhalen geluisterd.
erg indrukwekkende plaats en ongelovelijk hoe ze deze inmens grootte stenen omhoog en op zn plek gekregen hebben.
en dan ook nog es precies op maat,geweldig.
ook de inkti punku beklommen en ook daar een prachtig uitzicht, en vele foto s gemaakt.
na deze geweldig indrukwekkende dag,weer naar beneden gegaan.
in ut dorp aangekomen wat inkopen gedaan.
en toen naar de aqua calientes gegaan,omdat ik de andere niet kon vinden,ben ik alleen heen gegaan.
daar heerlijk relaxed en met een aantal locals aan de praat geraakt(wat een toeval zeg haha).
na 2,5 uur in ut warme thermale water gelegen te hebben,met twee locale politie agentes het dorp in gegaan om wat te eten.
een tent waar bijna alleen maar locals komen,zeer goedkoop.
tydens het eten komen mn vrienden dave en de argentynen binnen.
maar ik was zo in gesprek dat ik het niet eens door had.
toen we uiteindelijk gefotograveerd werden,had het pas door.
ze hadden al ergen anders gegeten,en ze gingen vroeg naar bed.
ik wilde nog wel ff dansen of poolen maar,iedereen moest vroeg op.
dus noodgedwongen ook maar om 23.00 te bed.
om 4.30 weer op om mn trein naar olantaytambo te gegaan.
daar nog wat souvenirs gekocht en door naar cusco /en nu dus in puno aangekomen.
tis nu 22.15.
deze stad ligt aan het lago titicaca,waar ik morgen met een boot op ga varen en dan een mooi eiland bezoeken.
maar nu ff stappen.

zo greetz uit nog net aan peru.

x robby

  • 29 Maart 2008 - 11:37

    Rob Van E:

    Yo yo dudeson!!! wat ben je ook een fanatiek baasje he haha goeie zaak robbie ben benieud naar de pics (al heb ik die van je vorige reizen nog niet eens allemaal gezien) keep on going mate greetzzzzzzzz en dikke kuzz
    rob & kell

  • 29 Maart 2008 - 13:16

    Alex:

    Klasse man, je hebt die canadees effe mooi te pakken gehad!!!!
    :-)

  • 29 Maart 2008 - 14:44

    Fred En Bep:

    we hebben weer genoten van je verhaalboven op die bergde 26ste.
    toen belde je ons nog even;leuk hoor.
    zo ver weg en toch dichtbij met je geld is het gelukkig ook weer gelukt he dankzij je zus.
    leuk dat je met allerlei mensen optrekt en spreekt nou rob ,n knuffel van ons.
    pap en mam

  • 29 Maart 2008 - 15:39

    Dre En Truus!:

    hallo Rob, ja je maakt zo wat mee hè maar wat me wel opvalt weinig bed rust!! maar dat je van alles geniet is wel duidelijk!! we zullen de foto`s wel zien , denk ik . de groeten ook van onze meiden hoor ik had net Astrid aan de telefoon die vond het ook helemaal geweldig. nu liefs van ons!

  • 30 Maart 2008 - 18:05

    Peggy:

    Nou Rob, klinkt allemaal geweldig! En zo te zien ben je niet alleen je spaans aan het ophalen :-) Ook je japans, duits ets haha. Ben benieuwd naar je verdere verhalen en je foto's.
    Liefs

  • 30 Maart 2008 - 20:22

    Marion Van Geldorp:

    Hoi Rob,
    geweldig dat je als een overjarige puber toch als eerste die top wil bereiken....
    Weer gelukt dus! Je ontmoet veel mensen, maar hebt wel korte nachten als ik het zo lees, ben je niet heel vermoeid? Alhoewel, wat je er voor terug krijgt aan mooie uitzichten, zal je wel weer voorzien van nieuwe energie.
    Veel reisplezier en tot de volgende x.
    Groet Marion

  • 01 April 2008 - 16:45

    John:

    Klinkt allemaal geweldig ouwe pik
    Dat wordt genieten in turbostand want t zit er al weer bijna op voor je maar ja je kan natuurlijk niet eeuwig in dat mooie zuid amerika blijven.alhoewel t natuurlijk wel lekker zou zijn. nou Maat ik zie je over een week wel weer spreken gauw wat af want ben zeer benieuwd naar al je belevenissen
    groeten uit het altijd regenachtige beverwijk
    mzzzlllzz John
    p.s. t is HOSTEL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puno

robby

bolivia here i come

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 17560

Voorgaande reizen:

25 Februari 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: